80 שנה לטבח בבאבי יאר: הנשיא הרצוג המריא לביקור באוקראינה

שלמה ריזל No Comments on 80 שנה לטבח בבאבי יאר: הנשיא הרצוג המריא לביקור באוקראינה

נשיא המדינה המריא הבוקר לביקור ממלכתי ראשון בכהונתו בהזמנת נשיא אוקראינה. במסגרת הביקור ישתתף הנשיא באירועים לציון 80 שנה לטבח בבאבי יאר

צילום: חיים צח/ לע״מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, המריא הבוקר (שלישי) לביקור ממלכתי ראשון בכהונתו בהזמנת נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. במסגרת הביקור, ישתתף הנשיא בטקס רשמי ובינלאומי לציון 80 שנה לטבח בבאבי יאר וחניכת מרכז הנצחה עולמי, בהשתתפות נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ומנהיגים נוספים.

אל המשלחת הצטרפו גם השר זאב אלקין, הממונה על הדיאלוג עם אוקראינה וחברי הכנסת משה ארבל, מיכאל מלכיאלי ויבגני סובה. במסגרת האירוע ייערכו בקייב סדרה של אירועים ממלכתיים, במעמד נשיא אוקראינה, נשיא גרמניה ובשיתוף המרכז להנצחת השואה באבי יאר (BYHMC).

נשיא המדינה יתקבל בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר כבוד בארמון הנשיאות שבבירה קייב. את פני הנשיא יקבל נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. במהלך הטקס ינוגנו המנוני שתי המדינות והטקס ייחתם במצעד צבאי. לאחר הטקס יקיים הנשיא פגישה מדינית עם נשיא אוקראינה ולאחריה תתקיים פגישה מדינית מורחבת בהשתתפות הצדדים.

עם נחיתתו נשיא המדינה יניח זר למרגלות קברו של החייל האלמוני ובאנדרטה להנצחת זכרם של קורבנות ההולודומור (הרעב הגדול באוקראינה).

עם המראתו אמר הנשיא: "אני יוצא היום לאוקראינה בהזמנת נשיא אוקראינה לציון 80 שנה לטבח הנורא בבאבי יאר. שם, נציין בטקס רשמי עם מנהיגי מדינות כולל נשיא אוקראינה, נשיא גרמניה ומנהיגים אחרים 80 שנה לטבח. אני גם אקיים ביקור ממלכתי באוקראינה בהזמנתו של הנשיא ולודימיר זלנסקי. לישראל ולאוקראינה יחסים טובים, אנחנו מציינים השנה 30 שנה לאוקראינה ו-30 שנה לכינון היחסים בין ישראל לאוקראינה".

הנשיא הרצוג ממריא לאוקראינה,

חיים צח/ לע״מ

הנשיא הוסיף: "אני רוצה להודות לנשיא זלנסקי ולפרלמנט האוקראיני שהעביר לאחרונה חוק נחרץ נגד אנטישמיות ואימץ את ההגדרה המוכרת בעולם לאנטישמיות של IHRA. הדרך היחידה לבניית הווה ועתיד שבהם זוועות ופשעים נגד האנושות לא ימצאו את מקומם, היא אך ורק בלימוד העבר ובו שואת העם היהודי ורדיפתו, בבחינת והגדת לבנך ולבתך. אני מברך על הזמנתו של הנשיא זלנסקי, ועל מחויבותו למלחמה באנטישמיות. אוקראינה גם החרימה את ועידת דרבן ואני מודה לה על כך. אני חושב שביחסים בין מדינות, בכלל בעידן כמו עידן הקורונה, חייבים שיתופי פעולה ונפעל לחתום ולקדם הסכמים והבנות שונות".

"בעיקר, נזכור ולעולם לא נשכח את הטבח הנורא בבאבי יאר, בו 33 אלף יהודים נטבחו במשך שלושה ימים בירי לתוך בורות, בקור נורא, גברים, טף, זקנים ונשים. יהי זכרם ברוך".



0 תגובות